یک پروژه شبیه‌سازی بین‌المللی جدید نشان می دهد با کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت فرآوری‌شده می‌توان از بیش از ۳۵۰ هزار مورد دیابت در ایالات متحده طی ۱۰ سال جلوگیری کرد.

کمتر گوشت مصرف کنید تا به دیابت مبتلا نشوید

به گزارش مدیسن نت، همچنین این مطالعه نشان داد با کاهش این میزان مصرف می‌توان ۹۲۵۰۰ مورد بیماری قلبی و ۵۳۳۰۰ مورد سرطان روده بزرگ را هم از بین ببرد.

این میزان حدود ۱۰ برش بی کن در هفته است.

بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، اگر افراد مصرف گوشت قرمز را ۳۰ درصد به طور همزمان کاهش دهند، فواید سلامتی آن ها حتی بیشتر خواهد بود.

«لیندزی جاکس»، یکی از نویسندگان این پژوهش از دانشگاه ادینبورگ، گفت: «کاهش مصرف گوشت توسط سازمان‌های ملی و بین‌المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توصیه شده است.»

او در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «تحقیق ما نشان می‌دهد که این تغییرات در رژیم‌های غذایی می‌تواند مزایای سلامتی قابل‌توجهی داشته باشد، و بنابراین این روند یک فرایند بُرد-بُرد واضح برای مردم و سیاره زمین است».

این مطالعه تخمین زد که کاهش ۳۰ درصدی در مصرف گوشت قرمز به تنهایی می‌تواند از بیش از ۷۳۲ هزار مورد دیابت، ۲۹۱ و ۵۰۰مورد بیماری قلبی و ۳۲ هزار و ۲۰۰مورد سرطان روده پیشگیری کند.

برای این مطالعه، آن ها از داده‌های یک نظرسنجی بهداشتی دولت ایالات متحده برای شبیه سازی اثرات سلامتی ناشی از کاهش مصرف گوشت استفاده کردند.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات دیگر سطوح بالای مصرف گوشت‌های فرآوری شده در رژیم غذایی را با بیماری‌های مزمن مرتبط دانسته‌اند، اما تعداد کمی از آن ها تأثیر آن را بر چندین پیامد سلامتی بررسی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.